Tankerne bag JUF.dk’s nye design (og hvorfor det har kostet 5x mere end sidste gang)

JUF.dk – min virksomhed, jeg har al fokus i verden på – fik for nyligt lagt nyt design på.

Det var fjerde gang trods en levetid på cirka 2 år. Men det bliver også sidste gang i det næste lange stykke tid – sandsynligvis flere år.

For tredje gang i træk er designet lavet fra bunden af en grafiker og kodet som et custom theme til WordPress. Men i modsætning til de sidste 2 gange er det denne gang lavet af en dansk designer i form af Kasper Ødegaard, og Kasper har haft ret fri adgang til at lave temaet.

Jeg har blot med et simpelt wireframe fortalt, hvilke elementer, vi skal have. Og jeg vil gerne – som inspiration til næste gang, du skal ud at lave det nye design – komme med forklaring bag nogle af elementerne.

Forside – Klar CTA i toppen og troværdighedsskabende elementer

Fordi at de fleste besøgende kommer fra søgemaskinerne, er JUF.dks forside relativt småt besøgt i forhold til så mange andre af mine sider.

Forsiden har 2 formål: Delvist konvertere besøgende til leads (og advokater til kunder) og delvist at skabe troværdighed omkring JUF.dk.

Den nye forside ser sådan her ud:

Klik for stor :-)
Klik for stor 🙂

Øverst oppe er der lagt en klar CTA. Trykker man ”Se hvordan”, kommer en video frem, der er lavet af gutterne fra Animation.mu.

Scroller man ned på siden, er der indsat elementer for at øge JUF.dks troværdighed. Det betyder logo fra de medier, hvori JUF.dk er blevet nævnt samt en række positive Trustpilot-anmeldelser.

Almindelig underside

Mere end 80 % af JUF.dks leads kommer fra de almindelige undersider – fx /boligadvokat, /selskabsstiftelse, /privat-skifte og /testamente.

Derfor har disse fået ekstra meget opmærksomhed.

Klik for stort :-)
Klik for stort 🙂

Fontstørrelsen er 16 og line height er 22. Det er nemt at lave for små fonts og brugerne hader det. Prøv at splitteste dit site med 12 mod 16.

Derudover er der meget få elementer på siderne. I sidebaren er der kun gjort plads til 3 stk.:

  1. Et element, hvori brugeren har mulighed for at trykke for at komme til en dedikeret side, hvor de kan indhente 3 tilbud fra advokater.
  2. En kort beskrivelse af hvad JUF.dk er for de (80 % af de) besøgende, der ikke kender os
  3. En række positive Trustpilot-anmeldelser

Som jeg har skrevet om hos splittestguruen Mogens Møller før har Trustpilot en ganske målbar positiv effekt på JUF.dk. En enkelt splittest øgede konverteringsprocenten med cirka 25 %.

Jeg har valgt at kode anmeldelserne direkte ind i min sidebar for ikke at slå min loadtid ihjel samt lave et u-indekserbart element for Googles robotter i form af en Trustpilot-iframe. Det er samme sidebar, der går igen på alle de undersider, der har en sidebar.

Jeg har bevidst fjernet almindelige widgets som nye kommentarer, nye indlæg og så videre – de egner sig fint til blog, men jeg vil helst ikke have, at mine brugere klikker på dem. 🙂

På undersiderne er der en række simple formularer, brugerne kan udfylde, og som tæller som en konvertering.

Her er kun 4 felter. Tidligere var der 5. Vi havde et felt for ”By”. Så fjernede jeg feltet og konverteringerne steg. Så nu spørger vi i stedet folk i telefonen, når vi ringer til dem, hvor i landet de bor. JUF.dk tjener flere penge på at spørge i telefonen end at få folk til at udfylde feltet selv (selvom det jo egentligt er mere besværligt for os), fordi at flere nu konverterer.

Under formularen er der endnu et Trustpilot-element.

Om os-side

Jeg kan nævne meget få ting, jeg synes er mindre troværdigt end et website, hvor det ikke er muligt at se et billede af personen bag. 🙂

JUF.dks om-side er der et billede af mig og de 3 ansatte jurastuderende – brugeransvarlige Anders Bo Jakobsen, stud.jur. Mikkel Krebs Mikkelsen og stud.jur. Martin Due Kristensen. Jeg synes det er troværdighedsskabende, at folk rent faktisk kan se, hvem det er, de taler med i telefonen.

Vi har også fået taget et gruppebillede, vi også bruger på vores Facebook-konto og vores Google Plus-konto.

fællesbillede på JUF

Få 3 tilbud-side

En side, jeg er ekstra glad for, at siden, hvor det er muligt at indhente de 3 tilbud. Det kan gøres på de fleste undersider, men jeg har også en dedikeret side, der linkes til i menu og footer.

På denne side er alle forstyrrende elementer fjernet. Det betyder, at der meget lidt tekst er, ingen sidebar er og ingen header er. Der er en bar i toppen med telefonnummer, Trustpilots stjerner samt et billede af dygtige Anders Bo Jakobsen (JUF.dk’s mest troværdige mand og derfor også ham, der bruges i alle sammenhænge som ansigt ud ad til 🙂 ).

Se bare headeren her:

juf header få tilbud

Læg mærke til de 3 punkter øverst, der fortæller, hvordan det virker – noget, jeg har stjålet fra Unibet.

Denne side konverterer lige nu 13 % – det tal er i stigning, da jeg er i gang med at splitteste med Visual Website Optimizer allerede. Første test ser ud til at hæve konverteringen med 15 %. Den glæder jeg mig til at skrive mere om.

Jeg kan klart anbefale at lave en dedikeret side til konvertering på dit website, hvis du genererer leads som jeg gør. Min tidligere ”Indhent 3 tilbud”-side konverterede knap 20 % – og det skal den her også nok komme op på, når jeg først får rigtigt styr på den.

Første splittest på JUF.dk
Første splittest på JUF.dk

Partner-side

JUF.dk står i den situation, at der skal konverteres to forskellige typer af brugere.

Der skal konverteres brugere til leads – og advokater til partnere.

Det sidste sker på /partner-siden. Denne er også designet fra bunden.

Øverst er der fire gode grunde til at blive partner med JUF.dk. Menupunktet hedder ”Er du advokat?” i stedet for ”Partner” for at gøre det tiltrækkende at trykke på.

Der er en simpel formular, hvor det er muligt at udfylde en formular for at blive ringet op. Faktisk er det bare en formular til samme system som vores leads – det falder blot ind i en anden kategori end fx dem, der skal have lavet et testamente.

Partner-siden på det nye JUF.dk konverterer væsentligt bedre end den gamle.

På Partner-siden har jeg, i mangel af bedre, de samme Trustpilot-anmeldelser som på forsiden. Jeg så naturligvis hellere, at det var anmeldelser fra advokater. Men advokater er naturligvis ikke interesserede i at anbefale en tjeneste til andre, der reelt set kan gå ind og blive konkurrenter til dem.

Partner-siden er jeg i gang med at peppe lidt op for at gøre den endnu mere tiltrækkende – det glæder jeg mig også til at vise mere om.

Tak-side

En fejl, mange sider begår, er ikke at konvertere deres brugere igen på ”Tak for din ordre”-siden.

Når du indhenter et tilbud med JUF.dk, kommer du til en underside, hvor der står ”Tak – vi har nu opgaven”. Der står også lidt om, hvad der nu sker, så vi forbereder vores leads på fremgangsmetoden.

Der er også en box, hvor de kan like JUF.dk på Facebook og et link til vores Trustpilot-profil. Det giver et Facebook like hist og her og gør folk opmærksomme på, at de kan anmelde os på Trustpilot.

juf tak henvendelser

Derfor har det kostet mere

JUF.dk i denne version har kostet mere end de 3 foregående designs.

Men denne gang er det også lavet af den dygtigste designer, jeg endnu har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med.

Kasper Ødegaard har haft ret frie rammer. Det nuværende design ligner ikke det gamle – og det ligner ikke de mockups, jeg havde sendt, hvis jeg havde sendt nogle.

Kasper har leveret mere end et design. Han har leveret tankerne bag hele JUF.dk’s opbygning. Havde jeg brugt min sædvanlige (og ellers udmærkede) vietnameser, havde jeg fået præcis det, jeg havde bedt om.

Men det her er bare meget bedre.

Tak til Kasper for ikke at lytte til alle mine forslag. Jeg kan se, det virker. 🙂

3 responses to “Tankerne bag JUF.dk’s nye design (og hvorfor det har kostet 5x mere end sidste gang)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Kontakt mig og boost din online markedsføring

Kan jeg hjælpe med noget? Brug kontaktformularen herunder – jeg vender hurtigt tilbage.