Dette indlæg er sponsoreret.
Et godt overblik i virksomheden er altafgørende for virksomhedens fremtid. Har du ikke styr på dine KPI’er og målsætninger, famler du ofte i blinde, hvilket kan resultere i store røde tal på bundlinjen.
Hvis du annoncerer online, har du måske oplevet, at dine konverteringer er attribueret dobbelt, hvilket giver dig et dårligere overblik over din marketing performance.
Få styr på din data fra dine kunder
I disse moderne tider er det enormt vigtig at have styr på sin data. De fleste virksomheder i dag bruger et hav af forskellige online værktøjer, derfor er det altafgørende, at den enorme mængde af data kan samles på en nem og overskuelig måde, så du hurtigt og nemt kan analysere på din data og bruge dem aktivt i leadgenereringen eller som en del af virksomhedens drift.
Dette sikrer dig, at virksomhedens KPI’er bliver fulgt til døren, og at der ikke pludselig dukker noget op, som du ikke havde set.
Ved at være skarp på din virksomheds data fra alle de kilder hvor du kan samle data, vil du altid være et skridt foran dine konkurrencer.
Sådan kan du samle dine data
Med dreamdata.io kan du nemt og overskueligt samle data fra de mest gængse kanaler, som de fleste virksomheder bruger. Blandt andet annoncetools som Facebook Ads, Google Ads og Bing ads, samt tools hvor virksomhedens ansatte interagerer med kunderne.
Du vil blandt andet gennem Dreamdata kunne opsamle hvor og hvornår dine kunder interagerer med din kundeservice, og hvordan de interagerer på dine annoncer på Google, Facebook eller LinkedIn. Disse data kan du med fordel bruge i din beslutningsprocess i virksomheden.
Få fat i de rigtige data og de rigtige kunder
Det overskueliggør om dine annoncer giver din virksomhed værdi, og hvordan dine bedste kunder interagerer med dig. Dette gør, at du fremover kan fokusere på at drive A-kunder til din forretning. Altså de kunder, som skaber maksimal indtjening.
I systemet kan du strukturere din data, hvorfra du også hurtigt og nemt kan generere rapporter til ledelsen i din organisation.
Ligeledes kan du opsamle data og feede information ind til dine systemer. For eksempel kan du lave målgrupper, der nemt kan pushes ud i Google Ads og Facebook for bedre performance på dine annoncer.
Undgå, at dine annoncer attribueres dobbelt
De fleste virksomheder, der annoncerer online, kender til, at både Google og flere sociale medier alle synes, at salget kommer fra dem. Lægger du omsætningen fra Google Ads, forskellige sociale medier sammen, vil du måske have en tredoblet omsætning, som hvis du kiggede på din bankkonto eller i dit regnskab.
Det skyldes, at hver kanal synes, at det var dem, der leverede salget til dig. Det er nemlig deres naturlige interesse, at de selv vil levere den bedste ROAS (Return on Ad Spend) som muligt, hvilket oftest giver en dobbelt attribution.
Dreamdata.io samler klik- og konverteringsdata fra flere forskellige annoncekanaler og giver derved en samlet tilskrivning på din samlede annoncering. Dette giver dig et samlet overblik, i stedet for at kigge på den enkelte kanal.
Skal din virksomhed være konkurrencedygtig?
Det kan derfor være en enorm konkurrencefordel, at du med hjælp af Dreamdata kan se, at din annoncering på sociale medier måske ikke direkte skaber salg, men du kan via systemet se, at 40% af alle dine nye kundehenvendelser faktisk er assisteret af dine annoncer, men deres sidste handling er sket via en Google-søgning.
Hvis du, uden at kende denne viden, havde slukket for din annoncering på sociale medier, ville du miste 40% af alle dine kunder.
Det er derfor vigtigt ikke kun at kigge på den enkelte kanals performance, men kigge på tværs af alle kanaler og derved på det samlede overblik. Gør du det ikke, gør dine konkurrenter det helt sikkert, og så er du sat ud af spil og taber den stadig stigende konkurrence online.
Skab konkurrencedygtig B2B markedsføring og undgå fodfejl, der sætter dig tilbage, ved at gøre dine data overskuelige.