Hastigheden på din hjemmeside er også vigtig for Facebook

Dette indlæg er sponsoreret.

Hastigheden på din hjemmeside har længe haft en stor betydning for dine organiske placeringer i Google. Men i dag er det ikke kun hos Google at hastigheden på din hjemmeside har en stor betydning. Når du laver annoncer på Facebook, spiller det nu en større rolle, om den hjemmeside du annoncerer til, giver en god brugeroplevelse.

Hastigheden har stor betydning hos Google

Det har i mange år haft en stor betydning hos Google om din hjemmeside er hurtig og generelt giver en god brugeroplevelse.

Hvis du har en langsom hjemmeside, som dermed giver en dårlig brugeroplevelse, vil Google ikke lade din hjemmeside få de bedste placeringer. Det skylde at Google gerne vil give de bedste resultater til brugerne og derfor bliver det svært at komme højt op på Google, hvis din hjemmeside er lang tid om at indlæse.

Google lægger løbende større fokus på brugervenlighed. Det kan fx også ses ved at de i 2018 satte større fokus på, hvordan din hjemmeside vises fra mobilen, ved at udrulle Mobile First Index. Det kan du læse mere om i et tidligere indlæg her på bloggen.

Facebook lægger større vægt på hastighed i dag

Men det er ikke længere kun Google, der lægger stor vægt på hastigheden af din hjemmeside. Også hos Facebook spiller hastigheden nu en større rolle end før.

Hvis din hjemmeside er langsom, kan det have indflydelse på dine Facebook-annoncers performance. Det skyldes at Facebook har meldt ud at en landingsside med en dårlig brugeroplevelse vil give dig en lavere relevansscore og dermed også en højere pris for dine annoncer.

For at undgå et lavt afkast på dine annoncer er det derfor vigtigt at sørge for at din hjemmeside er optimeret i forhold til hastighed.

Fokuser på en god brugeroplevelse

Det handler dog ikke kun om hastighed for Facebook, men også andre parametre indenfor at skabe en god brugeroplevelse.

Det skaber fx en dårlig brugeroplevelse, hvis der er mange pop-ups på din hjemmeside, som er irriterende for brugere. Du kender sikkert fra dig selv, at det er irriterende, hvis du kommer ind på en hjemmeside, hvor du ikke kan nå at læse noget, før du bliver afbrudt af en eller flere pop-ups.

På samme måde er video eller anden lyd der starter af sig selv med til at give en dårlig brugeroplevelse, og det er derfor no-go på den landingsside du bruger til dine Facebook-annoncer.

Facebook sætter fokus på brugeroplevelsen på landingssider i annoncer, da det giver en dårlig oplevelse af Facebook, hvis der bliver vist annoncer som giver en dårlig oplevelse, hvis folk klikker på annoncen.

For at være sikker på at dine annoncer spiller godt på Facebook er det derfor vigtigt at den landingsside du linker til i en eventuel annonce, giver en god brugeroplevelse, for at Facebook ikke giver dig en dårlig relevansscore.

Hvis du har brug for flere gode råd til dine Facebook-annoncer, kan du overveje at tage på kursus, hvor du kan lære en masse om Facebook-annoncering. På https://www.mindrocket.dk/facebook-kursus kan du læse mere om et Facebook kursus fra MindRocket, hvor du kan lære om det grundlæggende indenfor, hvordan du laver annoncer på Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Kontakt mig og boost din online markedsføring

Kan jeg hjælpe med noget? Brug kontaktformularen herunder – jeg vender hurtigt tilbage.