Jeg havde æren af at deltage til ConversionBoost i marts 2014. ConversionBoost er et arrangementet af Webjuice ved Søren Riisager og Jacob Kildebogaard.
Uden at have deltaget før, men vel-vidende om værdien af bedre konvertering tog jeg afsted og håbede på det bedste.
Først og fremmest skal der lyde et cadeau til Webjuice-holdet for at have arrangeret et godt arrangement. Alting skete til tiden, kvaliteten af oplæg var generelt meget høj,live-optimering til sidst var især spændende og is i pausen kan alle lide. Jeg kan sagtens forestille mig at deltage et andet år også.
Jeg lavede under arrangementet en liste over ting, jeg ville hjem og ændre. Arrangementets værd måles derfor for mig i antallet af bullet points. Og jeg fik lavet 13 af slagsen. 8 er gennemført nu. Jeg har ikke splittestet dem alle sammen – som Mogens Møller sagde på dagen, så behøver man ikke at splitteste alt.. 🙂
Se mere om arrangementet her: http://conversionboost.dk/
Jeg håber, du kan drage lidt inspiration til eget site – punkterne er som herunder:
1: Ændret menustruktur
JUF.dk’s gamle menustruktur indeholdte punkterne ”Privat” og ”Erhverv”. Det var oversigter over emner, men det var ganske forvirrende.
Derfor er de to punkter nu blevet merget til et samlet, der hedder ”Emner”.
Jeg synes selv den gamle menu gav god mening – men det var jeg så også ene mand om at tænke.
Et godt råd er at få et par friske øjne til at kigge på siden. Dét fik jeg og det hjælp.
2: Indsæt link til konvertering på Om-siden
Det blev nævnt på dagen, at mange tjekker ”Om”-siden for at se, hvem der står bag, om der er.
Når de så på JUF.dk’s om-side har set alle vores ansigter, en beskrivelse, klare kontaktinformationer og så videre er de måske klar til at konvertere.
Derfor har jeg lagt følgende bar ind på JUF.dk’s Om-side nu:
Så har de mulighed for at gå direkte til konvertering – og jeg kan se i min Analytics, at der faktisk er et par stykker, der har gjort netop det.
Prøv at køb noget på Bikester.dk en dag. De bruger deres konverteringsside godt og får dig på emaillisten, hvis du ikke er det i forvejen.
3: Bar der følger med på siden, når du scroller
Går du ind på en almindelig side på JUF.dk lige nu, følger en bar med når du scroller ned. Se fx siden for iværksætterselskaber her.
Jeg er i gang med at splitteste lige netop den her funktion, for den kan virke meget aggressiv.
Lige nu giver den et plus på 13 %, men splittesten er langt fra statistisk signifikant endnu.
4: Sidebaren følger med
På JUF.dk er der i siden et element, der hedder ”Indhent 3 tilbud”. Det følger nu med ned på siden, når du scroller og er kommet ned under sidste element i sidebaren.
Dette har jeg ikke testet endnu – men jeg har svært ved at se, hvordan denne ændring skulle gøre noget værre.
Teknologien hedder jquery waypoints (har jeg ladet mig fortælle), hvis du har lyst til at give det et skud.
5: Slå på tid i CTA
På JUF.dk’s og Salea.dk’s formularer, står der typisk:
”Indhent 3 tilbud fra boligadvokat” – hvis det er på boligadvokat-siden. Eller “Indhent 3 tilbud fra ejendomsmæglere på Amager” 🙂
Jeg splittester lige nu at kalde knappen ”Få dine første tilbud i dag”.
Resultatet er ikke signifikant endnu – men det ser ud til umiddelbart at skade konverteringen en smule. Relevans vægter her over hvor hurtigt man kommer i gang.
Kan jeg få plads til det, kan jeg kalde knappen ”Få dine første tilbud på boligadvokater” i dag og starte en test af det.
6: Inline-validering
Lige nu er der inline-validering på JUF.dk/Start, hvorfra de fleste indhenter deres 3 tilbud.
Det er der lige om lidt også på resten af siden.
Inline-validering – det, at formularen bliver grøn ved korrekt indtastning – blev nævnt på ConversionBoost som den lavest hængende frugt af alle. Den gav altid et positivt resultat. Og det ser også ud til at være tilfældet på JUF.dk.
7: Du har gjort det rigtige-forsikring på takke-side
På JUF.dk kommer du til en takkeside (en ”ordrebekræftigelse”), når du indhenter dine 3 tilbud.
Her stod der før:
”Tak for din henvendelse”.
For at forsikre brugeren om, at han eller hun er i gang med det rigtige og ikke behøver at søge videre andetsteds, er denne nu ændret til:
”Tillykke – Du får de bedste tilbud nu”.
Om dette skaber flere endelige konverteringer i sidste ende (konverteringer, der ender med også at vælge en af vores tre advokater) er uendeligt svært at måle på. Men jeg har en idé om, at det er tilfældet uanset.
Og så synes jeg det er god stil lige at takke brugeren og bekræfte denne i, at tilliden til din butik eller tjeneste er fortjent.
8: Forklaring direkte i form
Lige nu ser JUF.dk’s formular sådan her ud:
Lige om lidt ændrer jeg den til at se sådan her ud (se i toppen):
Min tese er, at den lille forklaring af hvad der sker ved at bruge formularen vil øge konverteringen. Den splittest glæder jeg mig til at dele med alle andre.
Fortsat på todo-listen
Et par ting på minl iste er endnu ikke gennemført.
Jeg har skrevet ned at lave en Qualaroo (hvad fuck er det for et navn til en virksomhed?!) for at finde ud af, hvad brugerne vægter højt ifht. en advokat. Det kan bruges til at forbedre min tjeneste og til at lave presse. Men detkan også koste konverteringer.
Jeg skal også lave en dedikeret underside til app’en, vores budgivere gratis kan hente på App Store og Play Market.
Og så skal jeg have indsat postnummersegmentering for JUF.dk’s leads – lige nu er segmenteringen grovere og inddelt i landsdele.
Tak for et godt arrangement – jeg glæder mig til at komme en anden gang. 🙂
PS: Tager du med til sådan et arrangement her uden at tage med ud til en burger bagefter snyder du dig selv. Voldsomt.
PPS: Hvis du ikke følger mig på Google Plus, er det endnu værre. 🙂