Liste: Værktøjer vi har bygget JUF.dk med

Jeg kunne godt have sat et hurtigt site op med en kontaktformular – og så ville jeg egentligt være kørende med en RFQ-tjeneste.

Fra starten af blev der dog valgt en anden og langt mere skalerbar vej. Siden JUF.dk – min virksomhed, hvor du kan indhente tilbud fra advokater og revisorer – gik i luften for 8 måneder siden, er en række værktøjer blevet standard i den daglige gang.

Og jeg tænkte, at et par af de værktøjer måske kunne virke til at inspirere dig og gøre din virksomhed smartere.

Uden videre – listen over værktøjer, JUF.dk er bygget med:

Note: Værktøjerne herunder er intet uden den vigtigste ingrediens – nemlig fokus på projektet og fravalg af alt andet.

loginjufdk1WordPress-plugin til backend

For at kunne behandle stadig flere leads, er der bygget en unik backend fra bunden af til JUF.dk. Backenden er et plugin til WordPress, der genererer de nødvendige formularer og derudover kan sende mails og SMS’er ud, håndtere at opgaver kun bliver købt af 3, håndtere ubegrænsede budgivere, automatisk generere fakturaer og en lang række andre meget smarte funktioner.

Systemet er skabt af Kristian Primdal, hvem der i dag fungerer som JUF.dk’s livsnerve af en programmør.

Backenden er det dyreste og mest komplekse software i JUF.dk.

Pris: Samlet pris er et større to-cifret tusindebeløb efterhånden.

logo-blue-lgTrello til at holde styr på opgaver

For at holde styr på vores fortsatte udvikling, bruger især Kristian Primdal og jeg værktøjet Trello.

Med Trello er udviklingen styret ved hjælp af forskellige “kort”, du kan rykke frem og tilbage i udviklingsstadiet.

Der er helt sikkert et smart ord for det – jeg kender det bare ikke.

Min funktion er at oprette kort med de funktioner og ændringer, jeg gerne ser – og herefter rykker Kristian rundt på dem, som de bliver skabt.

Du kan se et billede af vores Trello-dashboard for JUF.dk herunder (hvor jeg har fjernet det meste, men efterladt to for lige at give et indtryk):

juftrello1

Pris: Gratis (freemium).

partner-snapengage[1]SnapEngange til chat

Chat konverterer meget fint på JUF.dk, og kører chatten en hel dag får vi også en opgave eller to på det.

Om opgaverne ville komme alligevel ved jeg ikke – men jeg kan ikke se, hvordan det skulle komme os til skade at stille os til rådighed over for de besøgende.

Som chatværktøj bruges SnapEngage. Applikationen er ganske dyr, men også udmærket fungerende, og det er en god investering, hvis vi bare får én ekstra opgave hver måned (eksklusive den tid vi bruger på at behandle irrelevante spørgsmål og folk, der tror, vi er en gratis retshjælp).

Pris: Cirka 300 kroner om måneden

vaultpress[1]VaultPress

For at tage backup af JUF.dk bruges servicen VaultPress. Den er skabt af Automaticc, der også står bag det glimrende antispam-plugin Akismet (jeg ligeledes bruger).

VaultPress koster 5 dollars om måneden og tager en daglig og ugentlig backup af hhv. database og alt vigtigt derudover.

Det er 5 dollars, der er godt givet ud, hvis noget på et tidspunkt skulle gå galt.

Pris: 30 kroner om måneden

logo-shield-72695847[1]Mandrill til at udsende tusindvis af mails

Hver gang vi har valideret et lead til vores budgivere, sendes der en mail ud, hvis de er segmenteret til at modtage leads inden for dette emne.

Denne mail indeholder en titel, lidt grundlæggende information samt et link til, hvor de kan få kontaktoplysningerne. Når 3 har gjort dette, lukkes opgaven ganske simpelt i.

Disse e-mails udsendes ved hjælp af Mailchimp-applikationen Mandrill, hvorved vi undgår, at den ryger i spam (og vi har mulighed for at følge med ved hjælp af deres ekstensive statistik).

Pris: Gratis lige nu, men snart kan jeg ikke undgå at betale. Det gør jeg gerne, da servicen er velfungerende.

Fun fact: JUF.dk sender lidt over 6.000 mails om måneden alene i lead-notifikationer.

cpsms_profile[1]CPsms for at stoppe brugerens søgning

For at få kunden til at stoppe sin søgeproces, sender vi en SMS, når der indhentes tilbud på en opgave.

Disse SMS’er sendes ud ved hjælp af CPsms.dk.

Det koster et par hundrede kroner hist og her, men jeg er sikker på, at beløbet er givet godt ud. Stopper vi bare én person i søgeprocessen og ender det som et succesfuldt lead, har det tjent sig selv hjem.

Vores partnere kan også få en SMS ved nyt lead, hvis de ønsker det.

Pris: Cirka 200 kroner om måneden med vores forbrug

pushwoosh logoPushWoosh til notifikationer

Vores budgivere har mulighed for at installere en app, med hvilken de kan få nye leads pr. push og købe dem direkte på deres iPhone- eller Android-telefon.

For at udsende disse push-notifikationer, bruger vi applikationen PushWoof.

Det koster mange penge, men lader os sende nærmest ubegrænsede push-meddelelser ud til budgiverne.

Og får bare en af advokaterne en ekstra opgave ved at reagere hurtigt med push er den del også tjent hjem igen.

Pris: Cirka 300 kroner om måneden.

planday logoPlanday til ansatte

JUF.dk har 3 ansatte jurastuderende, der hjælper med at validere opgaver og servicere alle vores partnere.

For at holde styr på deres timer, trackes der med Planday.dk. Her er medarbejderne alle oprettet.

Når enten Anders Bo, Mikkel eller Martin møder på arbejde, stempler de ind på punchclock.dk og de laver samme øvelse, når de tager derfra.

Så har jeg tal på hvor mange timer, de har været der inden for hver aflønningsperiode og kan nemt generere lønsedler og overføre i tide.

Pris: 400 kr. om måneden

he7m-3251-Maxtel[1]Maxtel som telefonløsning

Telefoni skal der til – hver dag sidder enten Anders Bo, Mikkel eller Martin trods alt og ringer ud i 7 timer.

Jeg har valgt en erhvervstelefoniløsning fra selskabet Maxtel med et par SIM-kort, der er sat i gamle Nokia-mobiler.

På et tidspunkt opgraderer vi til IP-telefoner, der vi derved kan integrere dem direkte i backendsystemet – men indtil nu fungerer det helt fint med vores 2x Nokia 301-telefoner.

Pris: Cirka 500 kroner om måneden

Derudover 500 kroner for vores 70-nummer (70 777 600).

pil-dk-logo[1]Pil.dk – Hosting

JUF.dk er hostet hos Pil.dk, hvor medejer og oprindelig stifter af siden Anders Saugstrup har en VPS.

Pils support er ringe og til tider provokerende – især for en ikke-programmør.

Men JUF.dk har nu været i gang i lidt over 2 år og nedetid er kun forekommet én gang, da en webshop hostet på samme server valgte at trodse Pils anbefalinger og køre et lidt for smart cronjob. Aldrig hacket, aldrig nede, altid hurtigt respons.

Og siden Anders lovede at tage kampen med supporten, har jeg været en glad mand.

Pris: Gratis for mig, Anders har betalt 🙂

trustpilot_logo[1]Trustpilot for social proof

Jeg har den mindste konto hos Trustpilot til cirka 800 kroner om måneden og bruger aktivt platformen.

Det gør jeg, da mine (talrige 🙂 ) splittests alle har vist, at Trustpilot er godt for forretningen.

Også selvom jeg synes det er et uforholdsmæssigt højt beløb. Jeg skal have testet, hvorvidt egne anmeldelser på siden har den samme effekt (for så skal der forhandles).

Pris: 800 kroner om måneden, 1 års binding

logo-black[1]Visual Website Optimizer

For kontinuerligt at forbedre siden splittester jeg designet ved hjælp af Visual Website Optimizer.

Det var det første værktøj, jeg lærte at kende, og jeg har vænnet mig til det.

Jeg har den mindste pakke (der ikke er synlig, med mindre, du spørger).

Pris: 19 dollars eller 120 kroner om måneden

google-analytics-logo[1]Google Analytics

For at køre statistik over siden bruger jeg Google Analytics som ganske standard løsning.

Der er ikke sat særlig megen speciel sporing op – noget, der skal arbejdes mere med fremover.

Pris: Gratis

wistiaWistia

Til at køre videoer med, bruger jeg værktøjet Wistia.

Det er ikke alle videoer, der hostes ved hjælp af Wistia – mange er i stedet lagt på YouTube, da det er en markedsføringskanal i sig selv, mens Wistia alene er en videohost.

Men til de projekter, hvor det er vigtigt at holde helt styr på videoen selv, herunder embedmulighederne og statistikken, er jeg glad for Wistia.

Se Wistia i aktion fx her.

Pris: 25 dollars eller 160 kroner om måneden

Mange værktøjer

Alt i alt er JUF.dk bygget på en del værktøjer. De repræsenterer til sammen en større månedlig udgift.

Til gengæld har de gjort arbejdet nemmere og er alle sammen skyld i, at JUF.dk er, hvor siden er i dag – og i særdeleshed hvor den er lige om lidt.

Hvis du tænker på et værktøj, jeg helt åbenlyst har overset og kan bruge, må du meget gerne smide en kommentar til indlægget her!

10 responses to “Liste: Værktøjer vi har bygget JUF.dk med

  1. Hvor er det fedt, at du helt åbent viser, hvad der skal til for at holde JUF.dk kørende. Det er klart, at langt mindre kunne have gjort det – men vil man tjene penge, så skal man bruge penge, og så er det altså nødvendigt med gode værktøjer.

  2. Hej
    Tak for fin oplisting…
    VWO – du nævner en mindre pakke – det vil jeg også prøve at spørge om..
    Jeg har surfet lidt, da jeg på et tidspunkt har læst en artikel fra dig omkring splittest af pile på juf.dk, men kan ikke finde den?

  3. Jeg kan godt lide comcure.com til backup af mine sider, det er gratis, med mindre din side er alt for stor – og den fungere over FTP, så den ikke gør din side langsommere.
    Den tager backup af Mackabler.dk hver dag kl 4 både af alle filer og databasen.
    Når det så engang går galt, kan man med et par enkelte kliks “roll-back” til en tidligere version.

  4. Fedt at se Planday på din liste :-). Tak for ‘nævnelsen’ :-).

    Med venlig hilsen

    Christian Anders Jørgensen
    Head of Marketing
    Planday

  5. Fed artikel! Fedt at høre, hvordan du sammensætter en forretning og hvilket software du har benyttet til at få gang i JUF.
    Tak for god inspiration!

  6. Super fed list du har fået lavet her. 🙂
    Kunne du skrive på liste hvilket software du har brugt til at lave jeres nye video på salea.dk?

    1. Jeg er glad for, du kunne bruge den!

      Videoen er lavet af min svigersøster Anne Moth – hun har tegnet i hånden og brugt Adobes palette. Ret cool! 🙂

      Jeg gider ikke linkbuildingkommentarer, så jeg har fjernet ‘ejendomsmægler københavn’ fra dit navn samt linket.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Kontakt mig og boost din online markedsføring

Kan jeg hjælpe med noget? Brug kontaktformularen herunder – jeg vender hurtigt tilbage.