Case: Facebook B2B-annoncering – Hvordan vi sænkede prisen med 82 %

Facebook som annonceplatform er interessant, fordi der er mere end 3 milliioner danskere med en profil. Dine og mine potentielle kunder er på platformen.

Men den er samtidigt sværere at sætte op end fx Google AdWords, da du ikke rammer Facebooks brugere, når de har et behov for din ydelse. De søger ikke aktivt efter den som på søgemaskinen. Tværtimod sidder de stille og roligt derhjemme og glor Facebook på mobilen efter aftensmad.

Det betyder ikke, du ikke kan tjene penge på Facebook..

For JUF.dk – min udbudstjeneste for advokater og revisorer med omkring 400 brugere hver måned, der indhenter 3 tilbud – er Facebook en af vores vigtigste kanaler. Jeg bruger Facebook både til at gøre folk opmærksomme på muligheden for at indhente 3 tilbud (annoncering mod brugere) og på at gøre revisorer, advokater og bogholdere opmærksomme på vi eksisterer (annoncering mod partnere).

juf facebook

Jeg har i et indlæg på Marketers.dk fortalt om vores remarketing på JUF.dk.

Det her indlæg omhandler annonceringen mod vores partnere – advokater, revisorer og bogholdere. Jeg vil gerne vise dig konkret hvordan vi gør og hvordan jeg ved at ændre vores annonce mere end halverede prisen per partner-henvendelse.

Du får den her information gratis, for online marketing er sjovere hvis vi alle deler lidt – men hvis du kan lide det, så betal mig igen ved at tilmelde din e-mail adresse til nyhedsbrevet til højre her på siden. Tak!

Vores gamle annonce: 168 kroner per henvendelse

Lad mig starte med at vise dig vores gamle annonce. Jeg har haft mange forskellige annoncer igennem, men der er én grundlæggende forskel på den annonce, der konverterer godt – og den, der er dyr for mig.

Vores gamle anonnce:

annonce 1 til revisorer

Jeg skriver, at vi søger revisorer. De kan læse mere på linket. Der er opgaver at hente. Standard-annonce. Jeg vil vove at påstå den her annonce i sig selv er bedre end det meste af det, der er på Facebook.

Den her annonce skaffede mig partnerhenvendelser til 168 kroner stykket.

Det er lidt dyrt. Hvis jeg har en af mine to tilknyttede, dygtige sælgere – Dan og Jonas – på sagen er min pris per oprettet partner på demokonto (se, men ikke røre-konto) mindre.

175 kroner er fortsat en positiv forretning for mig, men den kan blive bedre:

Min nye annonce: 31 kroner per signup

Credit for den her annonce går ud til Michael Roscoe. Jeg driver sammen med Michael ejendomsmæglertjenesten Salea.dk og Akassepilot.dk og anser ham for at være – foruden min PIC – Danmarks dygtigste Facebook-marketer. Hans kunder, der tjener bunker af penge på Facebook, er enige med mig. Han har erfaring med bl.a. at skaffe kursister til OmUDD.dk, Bigum & Cos online marketing kursus i København.

Michael fik idéen til en lidt twistet annonce.

I stedet for at fortælle revisorer og bogholdere at vi har brug for dem, viste vi hvad revisorerne vinder på at bruge os.

Jeg fandt sammen med Jonas Krogslund fra Pravour.dk et godt billede til annoncen og tog en opgavebeskrivelse fra en faktisk opgave, vi har sendt ud. Opgaven er ikke fake. 🙂

Se annoncen her:

annonce på facebook

Vi har også en alternativ version, der ser sådan her ud:

Endnu en Facebook-annonce

I stedet for at revisoren eller bogholderen ser, vi har brug for ham ser han, at han har brug for os. Han ser et eksempel på en konkret kunde, der kunne være have blevet hans, hvis han var med i min tjeneste.

De her annoncer skaffer partnerhenvendelser fra 31 kroner stykket.

18 % af, hvad jeg betalte før.

Udtør ikke dit audience

Min målgruppe for disse annoncer er delvist de, der med deres jobtitel har angivet de er revisorer, bogholdere, statsautoriserede revisorer eller anden lignende jobtitel – plus et hemmeligt audience, du måske kan få opskriften til i et andet oplæg.

Jeg kører generelt mine annoncer mod dette audience, denne målgruppe, i en til to uger ad gangen. Så pauser jeg mine annoncer i en til to uger og starter dem så igen.

Tanken bag dette er ikke at ”udtørre” målgruppen. De skal ikke vænne sig til min annonce. Derfor er det også et nyt billede på annoncen hver gang. Det er også lige når jeg uploader annoncen, de første par dage, at jeg får de fleste henvendelser.

Facebook kan, hvis du er dygtig, være en meget fornem B2B-kanal. Pris per tusinde visninger er omkring 1/3 af LinkedIN.

Kunne du bruge mit indlæg, så skyd en kommentar af herunder og tilmeld dig mit nyhedsbrev her til høje – så får du nyt næste gang jeg har noget fornuftigt at skrive!

4 responses to “Case: Facebook B2B-annoncering – Hvordan vi sænkede prisen med 82 %

  1. Et spændende indlæg Halfdan! Cases er blot noget mere spændende en ‘teorier’ – super fedt, at du deler denne 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Kontakt mig og boost din online markedsføring

Kan jeg hjælpe med noget? Brug kontaktformularen herunder – jeg vender hurtigt tilbage.